eerste stage week noord ierland

18 mei 2018 - Lurgan, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Mijn naam is sjon rolandus boers en ik zit op de school World Horticenter. wij moesten met de 2de jaars studenten in het buiteland stage gaan lopen. ik heb gekozen voor het land Noord ierland.

ik loop stage in Noord ierland bij het bedrijf AGRO Merchants Group Lurgan. ik ben donderdag 10 mei aangekomen in Noord ierland, in het weekend had ik met me pa een hotel geboekt in het centrum van Belfast. in het weekend hebben we de stad rond gelopen en leren kennen, op de vrijdag 11 mei zijn we bij het bedrijf een bezoekje wezen brengen om te kijken hoe het eruit zag en kregen we een rondleiding van de mensen. het viel me al gelijk op dat de mensen hier in Noord ierland vreselijk aardig zijn. ze willen je met alles helpen om je zo snel mogelijk thuis te laten voelen, dat is ze gelukt ik zit er nu 8 dagen en voel me thuis dus dat is ze gelukt.

ik woon in een huisje gehuurd van het bedrijf, ik woon daar samen met davy Malcolm een man uit schotland die ieder weekend terug naar schotland gaat voor ze vrouw en kinderen. dus dat betekend.. dat het huis in de weekenden alleen voor mij is ;)

in het bedrijf hebben ze een eigen restaurant waar je avond kan eten en s'ochtends zelfs kan ontbijten. dat is handig voor een jongen van mijn leeftijd die liever lui dan moe is. Qua werkzaamheden zit ik op kantoor met een nieuw systeem te helpen die ze nu aan het opzetten zijn, daarvoor moet ik van de 25 000 klanten de gegevens en locatie opzoeken, en of dat veel werk is.

en om nog even terug te komen op het liever lui dan moe verhaal.. ik merk al dat ik niet stil kan zitten, ik heb een stoel met wieletjes en rol overall heen, dat kom omdat ik te weinig beweging heb en eigenlijk gek genoeg sommige werkzaamheden op de vloer wel mis.

hopelijk hebben jullie genoten van me verhaal. en kijk maar alvast uit naar volgende week vrijdag voor me volgende weeksamenvatting !

1. Marien rolandus Boers:
    18 mei 2018
    Leuk Sjon, en inderdaad zijn het hele aardige mensen, en de Guinnes smaakt ook best daar.
    Maak er wat moois van daar bij en met die Ieren
  2. Hemny:
    18 mei 2018
    Leuk Sjon dat je je al zo snel thuis voelt. Geniet ervan, dit is een periode die je je later nog steeds zal bherinneren. Gr. Henny en Klaas
  3. Freek van WIngerden:
    19 mei 2018
    Gaaf verhaal man, heerlijk zo'n Westlands verhaal.
  4. Oma:
    21 mei 2018
    OMA
    Leuk Sjon ik hoop je te volgen de komende weken Dus laat het
    maar horen Tot horens
  5. Nicolle Drost:
    2 juni 2018
    Ha Sjon, wat een klus ,man 25000 klantgegevens! Je bent er niet voor niks.
    Enne niet kunnen stilzitten?....Is fietsen een idee?